Europska norma EN 1317
Zaštitni cestovni sustavi
Zaštitna odbojna ograda
Zaštitna ograda definira se kao tehnička sigurnosna naprava sa svrhom
sprječavanja iskliznuća vozila s ceste odnosno prihvaćanje i zadržavanje
vozila pri slijetanju s ceste. Umanjuje posljedice kod slijetanja vozila
s ceste pri smanjenju udara u fiksnu prepreku, prevrtanja vozila
na nasipima ili usjecima.
Klasifikacija zaštitnih ograda:
- kriterij zadržavanja vozila (ovisno o kategoriji ceste, cestovnom objektu) – nivo zadržavanja (N;H)
- kriterij deformacije sustava zadržavanja – radna širina (W)
- kriterij ozbiljnosti učinka udara na korisnike vozila – nivo jačine udara na putnika u vozilu
(A;B;C)
Zaštitna odbojna ograda na mostovima (objektima)
Sustav za brzo izmjenjivi demontažni prolaz
Demontažni prolazi predstavljaju zaštitne cestovne sustave posebno razvijene za područje razdjelnog pojasana autocestama ili brzim cestama s mogućnosti brzog otvaranja i preusmjeravanja prometa.
- otvaranje/zatvaranje u manje od 10 min
- klasa zaštite H2
Ublaživači udara
Ublaživači udara su zaštitne naprave koje se postavljaju ispred
fiksnih prepreka, a dizajnirani su da upijaju kinetičku energiju
vozila preusmjeravajući vozilo dalje od opasnosti. Preusmjeravajuća
sposobnost ublaživača vrlo je važna kad su prepreke u razdjelnom pojasu
prometnice ili na bankini s uskom zonom i velikom širinom kolnika.
Mehanizam kontrolirane apsorpcije i rasipanja energije rezultat je inženjerskih projektnih rješenja
samih ublaživača udara.
- Testirani na udare vozila pri brzinama: 50, 80, 100 i 110 km/h
- Više modela za različite širine prepreka
Terminali – testirani počeci zaštitne odbojne ograde
Terminali se ugrađuju na početak/završetak zaštitnih ograda i jedan su od najčešćih stradalih
elemenata zaštitne ograde kod prometne nesreće. Primarne funkcije terminala su učiniti krajeve
ograde sigurnim pri naletu vozila te pružiti sidrište zaštitnoj odbojnoj ogradi.
Terminali kao upijači energije su efektivne naprave u smanjenju posljedica nakon prometnih
nesreće (smrtnost se može umanjiti do 78%, a ozljede do 68%).
- Klasa zadržavanja P4 i P2
Zaštitne ograde za motocikliste
- Zaštita za motocikliste od lateralnog udara u cestovne barijere
- Prikladan za sve tipove odbojnih ograda
- Prema UNE 135900-1